2019. feb 17.

Szeretheti-e a panda a szakét? 4. rész

írta: h.orsi
Szeretheti-e a panda a szakét? 4. rész

  • mountain_road.jpgÉs végül egy kérdéspiramis.

Ezek a kérdések segítenek nekem abban, hogy a tanulási folyamat összes lépcsőjét végigjárjuk szépen, fokozatosan, míg a legalsó szinttől, a tudástól eljutunk a legfelsőig, az értékelésig.

A tudás, a betanulás szintjén a következő típusú instrukciókat szoktam adni: mondd el, sorold fel, jellemezd, írd le, nevezd meg, meséld el

A második szint a megértésé: magyarázd el, értelmezd, vitasd meg, jósold meg, fordítsd le, mondd el másképp

A harmadik szint az alkalmazás: mutasd be, használd, egészítsd ki, illusztráld, csoportosítsd, oldd meg a feladatot.

A negyedik szint az analízis: elemezd, hasonlítsd össze, vesd össze, derítsd ki, azonosítsd, különítsd el, válogasd szét.

Az ötödik szint a szintézis: tervezd meg, alkosd meg, találd ki /fel, képzeld el, készíts javaslatot

A legmagasabb szinten, az értékelés szintjén a következő instrukciókat szoktam használni: ítéld meg, döntsd el, válaszd ki, indokold, igazold, vitasd meg, állíts fel sorrendet, ajánlj, értékeld.

Szólj hozzá